Friday, December 08, 2006

O filmu: Eragon

Musím se přiznat, že ačkoliv jsem fanda fantasy žánru, tak mi jaksi tato knižní trilogie naprosto ušla. To že něco podobného existuje jsem zjiostil až z plakátů na film, podle ní vzniklý. Až teprve potá jsme začal pátrat o co že to jde. A zjistil že je to fantasy sága o třech dílech, bohužel česky vyšly jen dva, a třetí je asi v nedohlednu, jako obvykle. Původní příběh je podle klasického motivu jak musí zpočátku nehrdina spasit svět. Eragon, chudý to farmářský synek najde v dračích horách podivný modrý kámen. I sebere ho, v myšlence že až to prodá, tak bude mít rodinka co k večeři. Nicméně dotyčný předmět se ukáže být ve skutečnosti dračím vejcem, a navíc se z něj vylíhne malá saň. A tak je Eragon uvržen do dobrodružství, kterak zachránit svět před zlem. (Mimochodem, to zlo je jaksi místní král, takže Eragon je vlastně revolucionář hehe.) Film natočený podle knihy (jen jsem jaksi nepochopil jestli jen podle prvního dílu, nebo jestli pokrývá celou trilogii) bude mít v Čechách premiéru 14. prosince. A upřimně jsem na to docela zvědavý, nechce se mi ho někde stahovat. Ne že by šlo o autorská práva, stejně bych to chtěl vidět v kině, ale spíš si nechci předem kazit zážitek fimem v mizerné kvalitě.





Obrázky mají copyright Century Fox./Pictures are copyrighted to Century Fox.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home