Monday, January 22, 2007

Obsluhoval jsem anglického krále

Milovníci Bohumila Hrabala a Menzela při jeho adaptacích čekali dlouhá léta s nadějí, až bude konečně do filmové podoby převeden příběh Obsluhoval jsem anglického krále. O filmování se psalo hodně, reklama na toto dílo byla až neúměrná dnešním poměrům a prý se na to celkově vydalo i hodně peněz. Nemohu mluvit z vlastní zkušenosti, film jsem dosud neviděl, ale kritika jej sepsula. Možná se někomu nelíbí nóblesní Jiří Menzel a proto na jeho tvorbě nenechá nitku suchou, kritiky se ale sobě nápadně podobají není snad možné, že by tolik lidí mělo na slavného režiséra pifku. Dá se tedy předpokládat, že se film skutečně nijak zvlášť nepovedl. Kvůli panu Menzelovi je mi to líto, jsem přívrženec jeho tvorby. Možná by ale tentokrát opravdu při režii stálo za to se méně věnovat historickým detailům (až po dívčí klíny, pro věrohodnost z dnešního moderního vyholení dokreslované počítačovou technikou do starodávné podoby) a zamyslet se nad scénářem. Možná ale film vůbec není tak špatný, jak to někteří vidí. Co myslíte, nepůjdeme se na něj přece jen podívat?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home